środa, 13 września 2017

"Przekroje- owoce i warzywa" - recenzja

"Przekroje- owoce i warzywa" to książka, w której zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Choć mój synek jest jeszcze trochę za mały na tego typu literaturę, książkę kupiłam bez zastanowienia. Będzie czekała na mojej półce w oczekiwaniu na lepsze czasy. Jak każda mama (lub prawie każda) dotarłam do momentu, w którym niegdyś niegroźne dla życia mojego dziecka warzywa teraz próbują go otruć. Coraz częściej przed oczami staje mi fragment filmu "W głowie się nie mieści" gdzie odraza ratuje życie dziecka ponoć zagrożone przez brokuła (kto jeszcze nie wydział, polecam) :)


Okładka -zdj. Wydawnictwo Nasza Księgarnia

W moim przypadku pozostaje cudowanie i próby podawania warzyw pod różnymi postaciami np. w opinii mojego syna paskudna marchewka gotowana, staje się rarytasem po upieczeniu. Mamom starszych dzieci oczywiście również proponuję takie kulinarne eksperymenty, ale mam też inny pomysł. Tutaj z pomocą może przyjść właśnie książka "Przekroje- owoce i warzywa".

Jest ona ilustrowaną skarbnicą wiedzy o tym co znajduję się w poszczególnych jarzynach i owocach. W humorystyczny sposób ukazuję życie wewnętrzne np. takiego znienawidzonego brokuła. A trzeba przyznać dzieje się tam w środku dzieje... wapń, witamina K oraz likopen właśnie relaksują się przy herbatce. W brzoskwini natomiast magnez oraz witamina E wyprawiają przyjęcie urodzinowe. Całkiem ciekawym lokum wydaję się pomidor wyposażony nawet w basen. Likopen serwuję zupę. Bardzo jestem ciekawa jaką ;)?


Dynia w przekroju- zdj. Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Ogromnym plusem jest fakt, że bohaterowie (składniki odżywcze) książki mają swoją osobowość która przekłada się na rzeczywistą ich rolę w naszym organizmie. Idąc tym tropem magnez jest zrelaksowanym optymistą, witamina B intelektualistką, którą często zobaczymy z książką, natomiast witamina C pełni rolę złotej rączki.


Bohaterowie- zdj. Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Poza opisem bohaterów książka nie zawiera tekstu pozostawiając ogromne pole do popisu rodzicom, którzy mogą kreować kolejne opowieści.


Śliwka i jabłko w przekroju- zdj. Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Książka "Przekroje- owoce i warzywa" jest ucztą dla oka i wyobraźni, która łączy w sobie funkcję zabawy i edukacji. Dzięki niej będzie nam łatwiej przekonać dzieci, że marchewka rzeczywiście wpływa pozytywnie na wzrok za sprawą takiej przemiłej witaminy A z obrazka. Jestem pewna, że dorośli również skorzystają na tej książce i będą niejednokrotnie zaskoczeni zawartością poszczególnych warzyw. Osobiście jestem wzrokowcem i taka forma treści zapada mi w pamięci na bardzo długo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz