sobota, 7 listopada 2015

Pierożki norweskie z szynką i serem

Dziś prezentuję kolejny przepis kuchni skandynawskiej pochodzący z programu "The Hairy Bikers". Poniżej w poście podaje namiary na nagranie, z którego możecie zobaczyć jak "kudłaci" wykonują swoje pierożki. Z pierożkami jak to z pierożkami, jest trochę pracy przy nadziewaniu. Jednak tempo w jakim znikają z talerza wynagradza wszystko :)






Składniki:

ciasto
  • ciepła woda- 150ml
  • cukier- 1 łyżka
  • Drożdże suche- 7 gram
  • mąka pszenna- 450g plus do posypywania
  • mleko- 170 ml
  • sól- 2 łyżeczki
  • masło- 35g
  • jajko- 1 sztuka
  • olej- 1 łyżeczka
  • jajko- do smarowania oraz zlepiania pierożków

farsz
  • oliwa z oliwek- 2 łyżeczki
  • cebula- 1 sztuka
  • czosnek- 2 ząbki
  • szynka- 200g
  • ser- 100g (w oryginalnym przepisie Jarlsberg, ja użyłam tego co miałam czyli Cheddar)
  • pietruszka- 1 łyżeczka
  • kminek- 1 łyżeczka
  • pieprz i sól morska
Przygotowanie:

Uzyskujemy 40 sztuk
Przygotowanie ciasta i farszu; z przerwami 4-5 godzin
Nadziewanie w zależności od wprawy :)
Pieczenie: 12-15 min./ jedna partia 

1. Przygotowanie rozczynu: Ciepłą wodę z drożdżami oraz cukrem dodajemy do 100g mąki. Całość dokładnie mieszamy i pozostawiamy pod przykryciem na 2-3 godziny.
2. Rozczyn mieszamy z pozostałą mąką, mlekiem, solą, 1 jajkiem, roztopionym masłem. Dokładnie wszystko rozrabiamy. Pozostawiamy pod przykryciem na kolejne 2 godziny.
3. W między czasie przygotowujemy farsz: Na 2 łyżkach oliwy podsmażamy bardzo dokładnie rozdrobnioną cebulę przez około 5 minut. Dodajemy dokładnie rozdrobniony czosnek i smażymy kolejne 2 minuty. Przyprawiamy, dodajemy pietruszkę oraz kminek. Dodajemy drobno pokrojoną szynkę. Gdy farsz ostygnie, dodajemy starty ser.
4. Gdy ciasto jest gotowe, hojnie posypujemy stolnicę i wałek mąką. Ciasto rozwałkujemy na cienką warstwę. Osobiście do wykrawania użyłam szklanki o dość dużym obwodzie i w ten sposób uzyskałam 40 krążków. Na każdy krążek wykładamy łyżeczkę farszu, Brzeg "do połowy" smarujemy roztrzepanym jajkiem. Delikatnie sklejamy brzegi, następnie dociskamy je widelcem. Górę pierożka smarujemy jajkiem.
5. Pierożki układamy na natłuszczonej blasze, pozostawiając odstępy- pierożki urosną.
6. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Pieczemy przez 12-15 minut, do zrumienienia.

Pierożki podałam w towarzystwie sosu czosnkowego :)


link do filmiku na YouTube gdzie możecie podejrzeć "kudłatych" wykonujących pierożki (31.17-36.30 min.): https://www.youtube.com/watch?v=LTNTkMD0dUg

Akcje:

Kuchnia skandynawska 2015 Kuchnia skandynawska 2015 (Ser)wujemy! Sery o każdej porze dnia i nocy

6 komentarzy:

  1. Nigdy mi pierogi nie wychodziły. Jednak mamine wciąż nadal najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te sa bardzo proste w wykonaniu. Dowod...pierwsze pierogi, ktore w zyciu zrobilam :)

      Usuń
  2. Kolejny wspaniały przepis z Twojej strony. Dziękuję i mam nadzieję na więcej ;) Nigdy nie robiłam pieczonych pierogów, może właśnie zacznę od tych? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Sa pyszne. Cieszylam sie ze zdarzylam zjesc kilka zanim partner wrocil z pracy bo pozniej nie mialam juz szans...

      Usuń