poniedziałek, 16 listopada 2015

Aromatyczne ciasteczka cynamonowe, czyli moje choinkowe dekoracje


W tym roku muszę w miarę możliwości zatroszczyć się szybciej o święta, dlatego postanowiłam zacząc od tych pysznych ciasteczek, które będą stanowić dekorację choinkową (mam nadzieję, że rzeczywiście dotrwają do świąt). Ciasteczka okazały się niesłychanie szybkie i proste w wykonaniu, a przy tym bardzo smaczne. Szczerze polecam :)

 





składniki:
  • mąka tortowa- 150g
  • zmielone orzechy laskowe lub migdały- 100g
  • masło miękkie- 100g
  • wanilia- 1 laska
  • cukier puder- 60g
  • jajko- 1 sztuka
  • cynamon- 2 łyżeczki
dekoracja
  • orzechy
  • cukier trzcinowy

sposób przygotowania:

czas przygotowania 90minut (w tym chłodzenie około 60min.)
uzyskujemy około 24 sztuki

Mąkę, mączkę ze zmielonych orzechów, miękkie masło, nasiona z laski wanilii, cukier puder, jajko oraz cynamon delikatnie wyrabiamy palcami do uzyskania jednolitej masy. Masę zawijamy w filię i wkładamy do lodówki na przynajmniej 1 godzinę.
Schłodzone ciasto rozwałkujemy na grubość ok 5 mm (pomogłam sobie wysypując bardzo niewielką ilość mąki na stolnicę) Za pomocą foremek wycinamy ciasteczka.
Ciasteczka dekorujemy za pomocą orzechów i cukru trzcinowego.
Gotowe ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 175st. C (termoobieg) 185-195 st.C (bez termoobiegu) przez około 12-15 minut.

Przepis pochodzi z książki "Cukiernia Lidla" Pawła Małeckiego.

akcje

lPrezenty na Mikołajki II Jesienne słodkości!

5 komentarzy:

  1. Są cudne!
    U mnie nic, przygotowane na tym etapie, nie dotrwa do Świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ciasteczka sa pilnie strzezone i musza dotrwac :)

      Usuń
  2. Jakie słodkie! <3 ja uwielbiam choinki w takim stylu :) najlepiej jeszcze ze słomkowymi lub dzierganymi/szytymi ozdobami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie najlepsze :) W tym roku choinka bedzie mozliwie najbardziej naturalna :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł, dzięki za informacje :)

    OdpowiedzUsuń