środa, 18 listopada 2015

Odchudzone ciasto czekoladowe z cukinią

Nie będę nikomu wmawiać, że ciasto czekoladowe jest niskokaloryczne, można je jednak nieco odchudzić zastępując część cukru cukinią :) Tak, tak cukinią. Gwarantuje, że jeśli sami się nie zdradzicie z tym składnikiem, częstowane przez Was osoby nawet jej nie wyczują. Ciasto jest bardzo łatwe w przygotowaniu, obłędnie pachnie i jest intensywne czekoladowe  w smaku. Dzięki temu, że nie zawiera jajek nadaje się również dla wegan.




Składniki:
  • mąka pszenna- 125g
  • cukier trzcinowy- 200g
  • kakao- 60g
  • proszek do pieczenia- 1 łyżeczka
  • soda oczyszczona- 1 łyżeczka
  • cynamon- 1/2 łyżeczki
  • sól morska- 1/4 łyżeczki
  • olej roślinny- 150 ml (w oryginalnym przepisie 170ml, ja jednak zredukowałam i ciasto miało mimo wszystko przyjemną konsystencję)
  • mleko migdałowe lub inne roślinne-125 ml (użyłam mleka kokosowego, którego mam pod dostatkiem odkąd odkryłam, że leczy moją zgagę :) )
  • cukinia starta- 180g (może być na dużych oczkach)
Sposób przygotowania:

czas przygotowania: 70-80 minut (w tym pieczenie 50-60 minut)
porcje: 8 

W dużej misce łączymy mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, cynamon, sól. Osobno łączymy olej z mlekiem, dodajemy do suchych składników. Mieszamy do uzyskania gęstego ciasta, dodajemy cukinię. Ciasto przelewamy do natłuszczonej formy. Pieczemy w 180 st. C przez 50-60minut. Ciasto jest dobre gdy nakłute wykałaczką nie pozostawia na niej śladu. Ciasto wyjmujemy z formy po ostygnięciu. 

Przepis pochodzi z książki "Zielona kuchnia 24/7" Jessica Nadel

Akcje:
Kuchnia wegetariańska i wegańska Jesień pełna warzyw Jesienne słodkości!

5 komentarzy:

  1. Nie wiem dlaczego, ale nigdy nie przepadałam za ciemnymi ciastami czy ciastkami. Wolę kakao w formie dodatku, a nie jako element ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moze dlatego, ze zwykle sa to dosc ciezkie I bardzo slodkie lakocie. To ciasto gdy lekko przeschnie nabiera dla mnie lekko piernikowej nuty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zauważyłam, że jest teraz moda na takie dietetyczne wersje ciast. Ja chyba jednak nie jestem w stanie zrezygnować z ukochanego tortu czekoladowego. Porady z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-klasyczny-biszkopt-czekoladowy/ pozwoliły mi się stać prawdziwą mistrzynią czekoladowych biszkoptów. Serdecznie polecam.

    OdpowiedzUsuń