niedziela, 14 maja 2017

Cordial pokrzywowy- bardzo prosty w przygotowaniu

Witam. Dziś prezentuję Wam cordial pokrzywowy. Coś co powinno przypaść do gustu fanom słodkich napojów. Z tym, że co prawda cordial zawiera cukier ale pozbawiony jest jakichkolwiek sztucznych barwników i zbędnych dodatków. Ponadto jego głównym składnikiem jak sama nazwa mówi, jest dobroczynna dla naszego zdrowia pokrzywa. Smak tego napoju jest zaskakujący. Obawiałam się posmaku zielska. Tym czasem otrzymałam coś co bardzo przypomina mi...kompot z rabarbaru. W każdym razie dla mnie pycha. W sam raz na upalne dni, które mam nadzieję wreszcie nadejdą. 




Składniki:
  • czubki pokrzyw (3-4 górne listki)- 200 g
  • cukier granulowany- 1 kg
  • kwasek cytrynowy- 40 g
  • woda- 500 ml

wysterylizowane butelki z korkami lub zakrętkami 
waga
termometr

Przygotowanie:

Myjemy i delikatnie odciskamy czubki pokrzywy. Odmierzamy cukier i kwasek cytrynowy. Odmierzone składniki wsypujemy do garnka. Zalewamy 500 ml wody. Podgrzewamy do 60 st. C od czasu do czasu mieszając. Zdejmujemy z ognia. Dodajemy pokrzywę. Lekko ugniatamy pokrzywę za pomocą drewnianej łyżki, tak aby znalazła się pod powierzchnią wody. Pozostawiamy na tydzień pod przykryciem. Codziennie mieszamy. Po tygodniu przelewamy do butelek. Przechowywujemy w lodówce. 
Z podanych składników otrzymujemy ok 1,5 litra cordialu, który służy do rozcieńczania z wodą. 

Przepis pochodzi ze bloga Eat Weeds.

Przepis bierze udział w akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz