środa, 20 sierpnia 2014

Koktajl jabłkowo-ogórkowy

Jabłka nie tylko obniżają poziom cholesterolu, ale korzystnie wpływają na profil lipidowy (dzięki nim spada poziom LDL, podnosi się HDL). Jabłka są wskazane dla osób chorych na cukrzycę, ponieważ mają niski indeks glikemiczny (powodują niewielki wzrost cukru we krwi po ich spożyciu). Naukowcy z Yale odkryli, że już samo wąchanie jabłek...obniża ciśnienie krwi. Na podstawie badań przeprowadzonych w Kanadzie, wykazano, że sok jabłkowy skuteczniej zabija wirusy, niż 18 innych gatunków soków i napojów w powszechnej sprzedaży. Osoby zajadające się jabłkami nie tylko, rzadziej chorują, ale są również spokojniejsze.
Ogórek jest warzywem niskokalorycznym i niezbyt zasobnym w substancje odżywcze. Zawiera jednak dość znaczne ilości potasu, dzięki czemu wspomaga pracę serca, nerek, zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie. Dość powszechny jest pogląd aby nie łączyć ogórka z czymkolwiek co zawiera witaminę C. Ogórkową askorbinozę, która odpowiedzialna jest za rozkład witaminy C, można częściowo niwelować przez zakwaszenie, czyli dodając do mieszanki np. ocet, sok z cytryny.





składniki:
  • Duży ogórek- 1 sztuka
  • Jabłka (ja korzystałam z małych, więc użyłam 3)
  • Jogurt naturalny- 200 ml
  • Sok z limonek- 2 szt.
  • sól, pieprz do smaku
  • Opcjonalnie krewetki, jeśli chcemy uzyskać bardziej sycący koktajl (wykorzystałam tyle ile miałam pod ręką, czyli ok 150g)
sposób przygotowania:

Ogórek obieramy, kroimy w plasterki. Jabłka kroimy na ćwiartki, wycinamy gniada nasienne. Jeśli ktoś nie ufa skórkom, może obrać jabłka. Ja zaoszczędziłam sobie pracy i pektyn :) Wrzucamy wszystko do wysokiego naczynia, dodajemy sok z limonek, jogurt naturalny, przyprawy i miksujemy. Smacznego :)

wartość odżywcza...

(z przepisu uzyskujemy około 800ml płynu czyli 4 szklanki, 
wartości bez krewetek)

Jedna porcja zawiera 56 kcal

pokrycie zapotrzebowania na:
białko w 6%
węglowodany w 5%
błonnik w 5%
tłuszcz w 1%

witaminy:
B12 w 28%

minerały:
wapń w 12%, fosfor w 11%, potas w 6%,
cynk, miedź i magnez w 5%

Według zapotrzebowania dla osoby na poziomie 2000 kcal/ dzień 

Inspirację zaczerpnełam z książki "Wariacje na temat jabłek"


Przepis bierze udział w akcjach:

Jedz polskie jabłka Lato w pełni!
Jabłka wolności Jak ugasić pragnienie?

5 komentarzy:

  1. Krewetki do koktajlu O______O wow, niezłe kubki smakowe :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że nie każdy lubi krewetki, dlatego są opcjonalnym dodatkiem. Mnie osobiście to połączenie smakowało :)

      Usuń
  2. Szalony przepis :))

    Dzięki za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń