poniedziałek, 2 września 2013

Smak Indii: Naleśniki z krewetkami i szpinakiem

Dziś propozycja na  naleśniki, wywodząca się z kuchni indyjskiej. Obecnie sezon na szpinak w pełni, więc pomyślałam, że jest to doskonała okazja, aby właśnie teraz wypróbować niedawno znaleziony przepis. Specjalnie zakupiłam patelnię do naleśników :) Odkrywam, że kobieta może czerpać przyjemność, również z zakupów akcesoriów kuchennych...Wracając natomiast do naleśników, nie zawiodłam się, z czystym sumieniem mogę je Wam polecić. Są nie tylko bardzo dobre ale i sycące.
Dla niezdecydowanych dorzucę jeszcze garść ciekawostek...Szpinak zawiera dużo karotenoidów ( 100 g zawiera 36 mg, dla porównia 100 g marchewki dostarcza nam 14 mg karotenoidów ), dzięki czemu obniża zachorowalność na nowotwory, w szczególności: jelita grubego, żołądka, płuc, krtani. Krewetki są źródłem omega-3 kwasu tłuszczowego, który poprawia sprawność serca i naczyn krwionośnych.








składniki:

ciasto


  • 175 g mąki pszennej 
  • pół łyżeczki soli
  • 3 jajka
  • 350 ml mleka

farsz


  • 2 łyżki oliwy
  • 2 czerwone cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka garam masala
  • 1 łyżeczka sproszkowanego chilli
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 pomidory średniej wielkości ( ja zastąpiłam większą ilością koktajlowych )
  • 225 g mrożonego szpinaku  ( miałam świeży, więc użyłam więcej- około 300 g )
  • 115 g mrożonych krewetek
  • 2 łyżki kolendry (nie przepadam za kolendrą, więc zastąpiłam pietruszką)

sposób przygotowania:

Mąkę przesiewamy. Dodajemy sól, jajka, mleko. Wszystko miksujemy, gotowe ciasto wstawiamy do lodówki na około 1 godzinę.
Na dwóch łyżkach oliwy smażymy pokrojoną cebulę. Gdy cebula nabierze brązowej barwy, dodajemy czosnek, garam masalę, chilli, sól, pomidory, mrożony szpinak 
( jeśli był świeży dodajemy go partiami, czekając aż "skapcieje" ), krewetki. Całość smażymy jeszcze przez kilka minut, tak aby zredukować płyn. 
Uprzednio przygotowane ciasto smażymy. Naleśniki nadziewamy farszem ( z ciasta powinniśmy uzyskać 6-8 naleśników ). 

Z przepisu uzyskujemy 6-8 parcji. Jedna porcja zawiera około 389 kcal ( informacja podana przez autorów książki ). Przepis pochodzi z książki "Complete Indian Cooking".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz