wtorek, 10 września 2013

Dobre źródło białka- Tzatziki

Lubicie sos tzatziki? Ja uwielbiam. Do tej pory kupowałam od czasu do czasu gotowy w kubeczku. Dziś znalazłam banalny przepis i od tej pory zawsze już będę jadała samorobny. W internecie znalazłam wersję tego sosu robioną na bazie jogurtu naturalnego lub jogurtu typu greckiego. Mój sosik jest na jogurcie typu greckiego i Wam również taki polecam. Dlaczego? Jogurt typu greckego, również jest jogurtem naturalnym, ale co najważniejsze osiąga swoją konsystecję jedynie w wyniku fermentacji- nie potrzebne są już dodatki. Jak dziś przeczytałam z gęstymi jogurtami naturalnymi różnie bywa...producenci mają swoje sposoby na zagęszczanie, bywa że jogurty naturalne są niemal sterylne. Tak więc trudno posądzać bakterie o wpływ na ich konsystencję... Jogurt typu greckiego zawiera, też około 2 razy więcej białka niż tradycyjne jogurty naturalne. Jest to atut, ponieważ białko daje nam uczucie sytości na długi czas.. Z tego powodu może być, również doskonałym elementem diety wegetariańskiej. Jogurt typu greckiego ma mniej laktazy, niż tradycyjny jogurt naturalny, dlatego jest odpowiedniejszy dla osób cierpiących na nietolerancję laktozy. I jeszcze dobra informacja dla tych, którzy dbają o swą "masę". Badania z 2012 roku, które zostały opublikowane w magazynie Medycyna i Nauka w Sporcie wykazały, że spożywanie kazeiny przed snem podnosi poziom aminokwasów we krwi i o 22% wzrasta synteza białek podczas snu. Zapraszam więc do wypróbowania przepisu...bo jakie kolwiek są Twoje potrzeby wyjdzie Ci na zdrowie.









składniki:

  • kubek jogurtu typu greckiego
  • ogórki ( osobiście użyłam 4 małych, po starciu, jeszcze przed odciskaniem uzyskałam 200g )
  • sól, pieprz
  • 2 ząbki czosnku
  • koperek w ilości jaką lubimy
  • sok z połowy cytryny

sposób przygotowania:

Ogórki czyścimy, możemy obrać. Ścieramy na małych oczkach, solimy i czekamy około 20 minut, aż wydzieli się woda. Odciskamy. Mieszamy z jogurtem. Dodajemy pozostałe składniki.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz