sobota, 24 marca 2018

Serek kanapkowy z jogurtu naturalnego

Obecnie w internecie królują przepisy świąteczne, pomimo to postanowiłam pokazać Wam dziś przepis na coś bardziej przyziemnego i codziennego. Jest to serek  kanapkowy zrobiony z jogurtu naturalnego oraz wybranych przez siebie dodatków. Bez konserwantów! Przepis poznałam dzięki grupie "Co dziś pichcimy?..Czyli pysznie bo domowo", którą to zainteresowane osoby mogą znaleźć na Facebook-u. Nie mogłam uwierzyć, że coś tak pysznego można zrobić tak łatwo, a jednak! Nigdy więcej serków kanapkowych ze sklepu!




Składniki:
  • Duże opakowanie jogurtu naturalnego (ja robiłam z pełnotłustego, z żywymi kulturami bakterii)
  • wybrane przez siebie dodatki np. rzodkiewka, cebula, czosnek, tymianek, koperek
  • 1/3 łyżeczki soli na opakowanie jogurtu


Pielucha tetrowa 
Naczynie do którego jogurt może odcieknąć
Coś do związania pieluchy

Wykonanie:

Jogurt naturalny mieszamy z solą oraz z wybranymi dodatkami w ilościach, które odpowiadają naszym preferencjom. Naczynie wykładamy pieluchą do której wlewamy jogurt. Pieluchę zawiązujemy i wieszamy. Pod pieluchą ustawiamy naczynie, do którego jogurt może odciekać. Ważne aby pomieszczenie nie było przegrzane. U mnie w kuchni tem. wynosi ok 21 stopni. Serek odciekał przez noc i rano był gotowy. Podobno serek może odciekać również w lodówce. Przy braku pieluch można użyć sitka o bardzo drobnych oczkach. 

Tak wyglądała produkcja :)

4 komentarze:

  1. Niewiarygodne :O chyba już nie kupię serka w sklepie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam czasy jak moja babcia robiła sery, ale raczej z mleka aniżeli z jogurty. Były to naprawdę wartościowe produkty. Bardzo lubię tego rodzaju sery i nas się na to mówi gzik.
    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny.

      Usuń